Fredag


Inlindad i min favoritfilt. Äntligen fredag. Inte för att det spelar någon roll egentligen - har ju fredag när jag vill ungefär. Men ändå, en speciell känsla.
 
Sitter och läser lite om Townsville och googlar medeltemperatur. Den går aldrig under 10 grader och det är sol där nästan varje dag. Känns fint. Att hösten och vintern har kommit har dock faktiskt inte gjort mig lika deppig som det brukar, kanske för att jag vet att jag inte kommer behöva genomlida lika lång tid av den som vanligt. Jag försöker njuta av kylan, färgerna och den friska luften, jag vet att jag kommer att sakna det under något tillfälle i Australien. Vet att jag längtade hem till vintern efter 3 månder i Indien så.
 
Jag kan fortfarande inte riktigt förstå att jag faktiskt kom in på utbytet. Det är så sjukt och varje gång nån frågar vad jag ska läsa nästa termin och jag hör mig själv säga att jag ska plugga i Australien nästa år kan jag liksom inte ens fatta att det är JAG som sitter och säger det där. Är fortfarande livrädd att det ska komma ett mejl där det står att det blivit nåt fel haha... Nej, men jag är så sjukt glad och tacksam, trodde aldrig att detta skulle hända.
 
Anyhow... Helgen innehåller inte några särskilda planer förutom imorgon då jag, Elina och Andreas ska käka pannkakor på GH. Är lite överexalterad över detta, men det är pannkaksbar med massa tillbehör, smoothies, kakor, rawfoodbollar (!!) och annat. Så stor pepp på det. Nu ska jag ut och kriga i löparspåret, ska försöka slå min förra tid. PUUUUUSSSS
Allmänt | |
Upp