Söndag



Plugga, plugga, plugga... Ja, det är vad mestadels av min dag bestått av. C-uppsatsen stressar alltid, nu är det ungefär två veckor tills första inlämningen och jag tycker det är svårt att veta hur lång tid "finslipningen" av det hela kommer att ta. Förutom att jag inte gjort undersökningen än känner jag mig gaaanska färdig med alla andra delar. Ska bara läsa på lite mer, skriva lite mer på vissa delar och som sagt finslipa det hela. Och efter onsdag när jag ska genomföra undersökningen är det bara att kötta på med Resultat och Diskussion. Det ska nog gå vägen det här tillslut. Känslan när uppsatsen är klar och inskickad kan jag knappt ens föreställa mig. Vilken lättnad och vad stolt man kommer att vara. Åh, längtar tills dess haha.
 
Fick till ett bra pass på gymmet i alla fall, så skönt att komma dit och fokusera på något annat ett tag. Idag blev det sittande benpress (först med båda benen och sen ett i taget), squats i smith, donkeykicks och utfallssteg med vikter. Avslutade med att gå på löpbandet på högsta lutningen i tio minuter, det brände i benen kan jag meddela.
 
I veckan som kommer kommer jag att behöva plugga ungefär varenda vaken timme av dygnet känns det som. Utöver uppsatsen så har jag nu isländskan två gånger i veckan med uppgifter som ska göras och litteratur som ska läsas, plus att jag MÅSTE komma igång med min ansökan till JCU. Alltså pricka in exakt de kurser jag vill läsa och skicka in en del papper. Lite stressigt men det ska nog gå bra tror jag. Jag brukar jobba bäst under press så det är väl bara att köra på.
Allmänt | |
Upp