Nyttigare blåbärspaj


Alltså jag faller verkligen mer och mer för det här med att göra nyttigare varianter av både mat och bakelser. Min kropp mår så sjukt mycket bättre av att undvika t.ex. vetemjöl, mjölk och socker och jag försöker även så ofta jag kan att välja mat utan tillsatser och konstiga ämnen. Synd att det är så dyrt med bra och ekologisk mat bara... Fortfarande värt det dock.
 
Idag provade jag i alla fall det här receptet. Blev så himla gott! Inte som en riktig blåbärspaj såklart, men som sagt - kroppen mår bättre av denna variant plus att man kan äta den med gott samvete. Nästa gång ska jag nog prova att minska lite på stevian dock, har lite svårt för den smaken. Kanske ersätta med honung/agavesirap eller dadlar istället. Hursomhelst kan jag varmt rekommendera det här receptet hihi.
 
Nu ska jag kila iväg till gymmet och springa på bandet samt träna rygg. Puss!
Mat & Träning | |
Upp